Wednesday, May 18, 2011

Setahun ..1 Chinta...

Setelah 5 tahun perkenalan kami, dan penghujung yang kuharapkan rupanya tidak kesampaian.. cinta pertamaku putus ditengah jalan gara-gara kepercayaan dan mitos yang berkenaan dengan adat sesebuah negeri..
segalanya kuterima dengan penuh kesabaran, lagi pun..aku yang minta kata putus. tambahan pula sidia memang tidak ada usaha untuk perbaiki hubungan kami ni..jadi aku harus lebih tabah hadapi ketentuan dan keputusan yang aku buat.

Sepanjang menjadi "single" kembali..mcm2 lelaki yang aku jumpa.. yg panas baran, yang terlebih caring, yang selalu wat operasi nakotik, yang bawah umur...hehehe bawah sket dari umur ku... semuanya ku anggap kawan..dan tak terbuka pun pintu hati ni untuk bercinta kembali. sehinggalah aku berkenalan dengan seseorang nie..hanya dengan berbalas sms, ntah mcm mana hati nie rasa seperti ingin dimiliki.

lama juga rasanya bersms dengan sidia, walaupun xpenah jumpa namun hubungan yang dulu nya kawan sms kini bertukar sikit demi sedikit..

1st dating..~blind date~ ..rasa nyer masa cuti di bulan januari..tak ingat dah perayaan apa masa tu.. first time jumpa..hehehe berdebar2 jugak, yerla tak penah jumpa, even dlm gambar skali pun.. (lupa nak citer..masa frust dulu penah tercakap kalau sesapa saja yang masuk meminang aku kali nie..aku terima tak kira la mcm mana tak hensem skali pun..huhuhu..statement yang sungguh berani...hehehe.

masa nak jumpa sidia tu..bermacam2 bermain kat kepala nie..kalau laa dia xhensem langsung..padan muka aku..hahaha.. alhamdulillah time jumpa tu sidia boleh tahan kacak nyer..cuma muka sidia jer nampak cam brutal sket..brutal-brutal pun..rupanyer dlm hati ader taman... 1st date xbyk yg kami luangkan bersama..just mengenali hati budi masing-masing..wlaupun 1st time jumpa tapi rasa cam dah kenal lama..maybe sbb dah lama berbalas sms jer kot.. alhamdulillah sidia okey laa jugak..aku pun still layan sidia mcm kawan2 yang lain..

2nd dating, 14 feb 2007, kebetulan time tu valentine's day.. ops..kami xsambut yerk.. just kuar minum sesama je.. berbual cam biasa.. makan, minum, borak2...
tetiba ringtone sms berbunyi.. aku buka dan lihat sms dari sapa...
ehhh...pesal lak sidia nie..duk depan mata pun nak bersms..xleh ckp sendiri ekk.. dlm hatiku berdetik, sambil senyum2 kat dia tu..aku pun buka laa sms tu..

"sudikah awak jadi teman hidup saya??" .... terkedu jap sambil dalam hati nak tergelak pun ader..

..aku..>>awak nie kenapa? bergurau ehh?..
..sidis..>>awak xjawab lagi soalan saya tu..
..aku..>>ermm...ok!..ringkas nyer jawapan aku..sebenarnyer jawapan spontan je tu..gatal tul mulut nie..

pastu ntah cmne tak semuanyer cam berubah..masing2 jd malu2 nak cakap..xmacam sebelum sms tu dpt.. hati masing malu pun ader berbunge pun ade...hehehe kelakar nyer time tu but for me its sooooooo sweeeeeettttt....

3rd dating.. cuti raye cina>> sidia mengikut ku balik ke kampung.. cuti 2-3 hari apa salahnya kan... 1st time dia dtg kampung ku..dan 1st time jugak kena saman kat pekan kuala pilah..hehehe sumer tu gara2 kami ni yang paksa dia drive jugak walaupun masa tu lampu masih merah.. xpasal pasal kena tahan ngan pak polisi..aper lagi kena laa saman 300 henggett.. (ehh saman tu dah settle ke belum hah??..hehehe)

sampai je umah, kat mak ayah aku perkenalkan sidia.. alhamdulillah dia pandai bawa diri.. lepas jer makan mlm.. ayah ngan sidia lepak kat luar rumah sambil hisap rokok.. hehehe byk juga yang ayah interview.. sidia plak jawab ngan penuh yakin skali.. dlm hati dia kita xtau perasaan sebenarnye kann..

Sidia pun bercerita ngan ayah tentang hasrat yg sidia sms kat aku sblm nie.. rupa2 nyer tak bergurau ekk 'mamat' nie...ayah xde halangan...sebaliknye suh kami cepat2 bertunang n berkahwin..

rasanyer cam cepatnye.. akhirnya ayah bagi tarikh terus unt kami ikat tali pertunangan..alamakkk... makin cepat rasanyer

balik KL, turn aku plak jumpa ahli keluarga sidia, rupanya sidia anak yatim piatu, cuma tggal 4 beradik je dan makcik2 sebagai org tua mereka. selepas persetujuan dibuat..akhirnya kami bertunang juga pada 6 May 2007..

dalam tempoh pertunangan tu mmg mcm dugaan yang datang.. exgf sidia nak kan sidia kembali.. ohh tidakk skrg sidia hampir jadi milikku..jgn sesapa kacau okeyy!! alhamdulillah kalau kita ikhlas menyayangi seseorang..ada lah jalan terbaik yg tuhan berikan..

setelah 7 bulan mengikat tali pertunangan, kami pun diijab kabulkan pada 29 Dec 2007, alhamdulillah segalanya berjalan lancar. kini aku sah bergelar isteri kepada sidia, suamiku..









ermmm kisah setahun yang cukup memberi kenangan yang mendalam..
sambung citer nie next time okey....hehehe..jgn marah..
byeee.....

2 comments:

  1. aah saman tu.... aper citer aaa???

    ReplyDelete
  2. ntah laa....dah settle lom agaknyer..rasanyer lom kot...hehehehe

    ReplyDelete

7th Anniversary

Sayang,  today Our 7th Anniversary!! Sorry sebab forgot our anniversary today. Syukur u masih ingat..  Tq for the wishes this earl...