Thursday, December 29, 2011

Our 4th Anniversary ~ 29 Dec 2011



My Luvly Hubby..
4 tahun bersama-sama membina dan melayari bahtera rumahtangga 
pelbagai dugaan, cabaran dan ketentuan yang telah kite tempuh bersama
segalanya mengajar kita erti kehidupan berumahtangga
dan makna suami isteri.

My Luvly Hubby..
Isterimu ini insan biasa yang serba kekurangan
terima kasih kerana menerima isterimu ini seadanya.
dalam keadaan susah dan senang
gembira dan sedih
kau tetap berada disisi.

My Luvly Hubby..
Semoga perkahwinan kita kekal abadi
dan diberkati di dunia dan di akhirat

Amin

Selamat Ulangtahun Perkahwinan
~FadziLyana~










Saturday, December 17, 2011

Futsal Inter Department ~ PROPEL

Today, 17 Dec 2011, 
penghujung 2011 nie ade lak insan yg sanggup nak organise Futsal nie.. TQ Abg Lan n Team.

Alhamdulillah, 
Dapat no.2.....

Congrats to Gap Graded Player
sebab telah berjaya.

Saye cuma organise team saye jer...
xmain futsal pun.. hehehe.. apa2 pun layan gambar jer lah

















Monday, December 12, 2011

2011 ~ AKAN TINGGAL MEMORY

dalam diam 2011 hampir akan meninggalkan kita
december makin  hampir melabuhkan sauhnya.
kita?? adakah akan terhenti di December jer?? 
December..
 biarlah berlalu.. tggalkan kami dengan seribu memori
yang mungkin tidak akan dapat kami lupakan.
biarlah ia menjadi sejarah dalam 2011.


December yang tidak akan sesekali ku lupa
setahun sudah ia berlalu, meninggalkan memori yang terpahat dijiwa kami
juga memori yang terpahat di batu nisan.
'Fatimah Nur Zhafirah'
nama yang tidak akan kami lupakan.
16 December ini genaplah usia mu setahun sayang.
setahun juga lah mama merasa melahirkanmu secara normal
setahun juga lah kamu telah pergi meninggalkan kami,..bersemadi aman di sana.
disisiNya yang maha Esa.
Kami akan sentiasa mengingati dan menyayangi mu sayang
dan december, tidak akan dapat kami lupakan.
jadi MEMORI sepanjang zaman

tarikh keramat bagiku n encik hubby.
Our Anniversary on December.
setiap tahun takkan ku lupa
harap encik hubby juga..

hehehe
ape yek suprise nak wat nanti..
yg penting cuti dah approved start 27 dec - 1 jan 2012
hoyehhh.









Sunday, November 27, 2011

Salam Maal Hijrah

Salam Maal Hijrah 
1433 hijriah
untuk semua rakan blog
Semoga tahun ini memberi banyak keberkatan dan hidayah kpd kita semua
Insyaallah..

credit to i luv islam (minta share gamber ehh)

Salam Maal Hijrah dr,

Tuesday, November 22, 2011

Gemuruh Suara - Team Malaysia's Theme Song




cORaT-COrEt sUKaN sEa- hARImAu mUDA vS GaRUdA..








CuBE LaIn KaLI YeRR...XmOrr Sedey-sEDeY.



Saturday, November 19, 2011

Donut

Permintaan suh wat donut dr adik,...
Ok gak, coz aqil pun suka wat donut..so, ari nie rasa cam malas jer nak uli tepung
Esok pagi sebelum subuh saye bangun.. hehehe, mmg selalu bangun time tu bila hubby keje shift pagi.
So, esok jer la wat..sempat pun coz nak buat nie pun cuma kena perap xsampai sejam..
Esok, hubby balik sat kul 8 dah leh sarapan sesama.. 
Adik pun kelas dia kul 10 pg esok kat UTM Semarak,.. terlebih sempat..
Rasa cam nak wat donut cam big apple tu...lembut laa sesangat..
tadi blogwalking nyer psal jumpa laa resepi tu.. 
Insyaallah, kalau menjadi esok..alhamdulillah.. 
tq ekk.. chef saye kongsi resepi..

uOlls kalau nak tau lebih lagi..blogwalking sini >>>blog chef azli

Haaa.. nie la resepinyer, nak try esok...




Bahan-bahan
500gm (2 1/2 cawan) tepung gandum/ tepung berprotein tinggi
3/4 cawan susu segar UHT
1 camca teh garam
2 sudu besar gula kaster
1 paket/11 gm yis kering (brand mauripan)
3 sudu besar marjerin/mentega 2 biji telur

Cara-cara penyediaan
  1. Campurkan semua bahan dalam bekas dan gaulkan bahan tadi dan aduk/ ulik sehingga menjadi doh yang tidak melekit.
  2. Sekira basah campur kan tepung dan sekira kering campur sedikit susu atau air.
  3. Tutup dengan plastik wrap/ tuala basah dan rehatkan doh lebih kurang 40-45 minit atau sehingga doh menjadi dua kali saiz asal.
  4. Tepuk/tumbuk doh yang telah naik itu sehingga leper dan terapkan dengan menggunakan penerap donut 5. Biarkan donut yang tekah diterap sehingga cukup mengembang dalam 20-25 mint.
  5. Goreng dengan minyak yang sederhana panas sehingga kekuningan.
  6. Donut yang telah masak boleh digaul dengan gula kaster atau disalut dengan coklat masakan.







Wednesday, November 16, 2011