Thursday, May 19, 2011

9 BulaN ~ bercinTo~

hye!! i'm back.. actually nothing important things to updates..saje nak menyingkap memori-memori lama..
lagu kat blog nie plak ~ saye suka sangattt~ wat hati saye bahagia selalu.. jom continue "cer ceter cerpen saye nie"..hehehe..

Nak disambungkan citer dan bahagianye time kawen dulu..sumer nyer terpancar jelas kat gambar2 nie..
keluarga belah hubby

kawan2 rapat hubby

family kesayanganku
 Setelah 2bulan bergelar isteri, aku disahkan hamil..alhamdulillah, secepat nie pemberian Tuhan.. kujaga pemberianMu ini dengan sepenuh hati..Terima kasih Ya Allah..

Sepanjang aku berbadan dua xbanyak alahan yang aku rasakan..loya n muntah tu biasa bg ibu mengandung yang lain..minggu ke minggu, bulan silih berganti..nampaknya aku dah mula rasa tanda2 awal bersalin.. 2 mggu awal dari tarikh sebenar.. sebenarnya aku yang serah diri ke hospital.. bukan apa..sblm tu mmg rasa dah xsenang duduk..sampai tido pun duduk.. sampai la mlm tu aku ajak suamiku ke klinik sbb kurasakan baby kurang gerak..kat klinik doctor suh refer kat hospital..apa lagi sah2 laa kena tahan wad.

Esoknyer, air ketubanku dipecahkan oleh doctor pelatih..xtau la camner leh pecah..masa tu mmg aku dah rasa sakit yg kerap sgt. jadi aku dihantar terus ke labour room.. Masa tu bulan puasa..dan malam nuzul quran, cian hubby..menemanku di labor room sampai terlupa nak buka puasa..dia pun xsanggup nak tgglkan aku keseorangan menahan sakit..hubby juga laa tempat ku melepaskan geram menahan sakit yg datang sekejap2. hubby plak buat citer n lawak agar aku rasa hilang sakit..berjaya jugak laa sekali sekala..

Dr pkul 12 tghi aku dimasukkan ke labor room hgga laa semua org dah berbuka..tapi aku xmakan lagi..dan xboleh makan dah bila dah masuk labor room tu..rasa lapar pun dah xrasa dek kerana menahan sakit. Lepas Maghrib nurse datang unt check..bukaan rahim masih kecil, tapi baby dah 'berak' kat dalam.. disbbkan nak selamatkan keadaan baby, aku terpaksa di operate. Tuhan jer yg tau perasaan ku masa tu. Hubby plak aku suh pi buka puasa dulu sementara aku ditolak ke operation theatre.

Sejuknyerr dibilik operation membuatku menggigil..Nurse selimutkan ku n bius ditempat2 tertentu. Masa tu aku cuma dibius separuh badan jer..jadi aku dapat lihat dan rasa apa yg mereka buat ngan perutku.. Alhamdulillah Baby selamat dikeluarkan.. It's a Boy!! masa tu lega sangat.. nampak nurse bawa baby pergi untuk dibersihkan. Tangisan pertama dia buat aku rasa nak peluk dia sangat time tu..tapi mama xterdaya..lepas segalanya selesai..aku dibawa ke unit pemerhatian sbb kondisi jantungku yg sedikit tak stabil..
terlena hingga lah nurse memanggilku untuk dipindahkan ke ward. Alhamdulillah xde apa2 masalah ngan jantungku.

Nurse bg tau yg baby ku terpaksa dimasukkan dalam incubator sbb dah tertelan najisnya dan takut kuman memasuki paru2..Ya Allah..harap baby kuat. Suamiku pula menunggu ku di ruang menunggu selepas mengazankan baby dan melihat baby di NICU. xterluah perasaanku bila melihat suami datang dengan penuh senyuman..Thanks hubby..sentiasa menemaniku..

3hari di Ward tanpa baby amat bosan skali..tapi bersyukur juga sbb aku dapat rest yg cukup lepas menjalani pembedahan..hari ke4 aku dah boleh berjalan sendiri ke NICU melihat keadaan Baby. 1st time mmg sisuami yg pegang dan teman ke NICU coz aku belum sembuh sepenuhnya. Takut aku jatuh nak ke NICU coz jarak ward ku ke NICU agak jauh jugak berjalan bg org baru lepas bersalin..hehehe.

1st time lihat anakku di incubator...sedihnyer..tapi baby sangat sihat dan berisi..
wyar sana sini..wpun begitu doctor kata baby kuat..

Alhamdulillah baby xkena jaundis.. seminggu jugak la dalam incubator tu sampai baby bleh bernafas tnpa bantuan oksigen.. Mama dan ayah sentiasa melawat baby..walaupun xdapat nak dukung baby..cuma dapat usap baby melalui lubang incubator.. Baby kuat semangat..hari ke 5 baby dah bleh kuar dari incubator sbb baby dah xharapkan bantuan pernafasan lagi.. baby n mama dah boleh peluk2..dan mama pun dapat berikan susu mama kat baby wat pertama kalinyer walaupun dengan mggunakan alat tapi bby dah bijak.. lama2 mama pun dibenarkan menyusukan baby mcm biasa..

dalam dakapan ayah..

baby dah pandai gelakk..wpun masih kat hospital..wat mama happy..skrg baby dah xpakai salur oksigen dah..cuma bendaalah tu tak tanggal lagi dari idung dia...
bila baby dah boleh bernafas tanpa oksigen, harapan tuk pulang kerumah makin cerah...xsabar rasanyer nak balik rumah..balik kampung.. Mama sayang baby...Ayah pun sayang Baby..
v
v
so..

so raye tu kami raye ngan kehadiran orang baru..Mama pun dapat raye tau!! 
Special thanks to my luvly hubby for everything....

Cont'd.. with next citer/memory..
bye..

No comments:

Post a Comment

7th Anniversary

Sayang,  today Our 7th Anniversary!! Sorry sebab forgot our anniversary today. Syukur u masih ingat..  Tq for the wishes this earl...