Thursday, July 19, 2012

Ramadhan Al-Mubarak


Malam nie, malam penetapan tarikh berpuasa bagi 2012, so mlm nie tengok anak bulan.. tapi bagi kami yang duk kat bandar nie tengok TV je laa tunggu atuk tu umumkan kul 8.30 mlm nanti.



Biasa memasing berenti wat keje sat semata2 nak dengar pengumuman tu kan.... korang pun same yek.. :)



Biasa kat kampung halaman ku nun jauh di N.9, hari sebelum puasa tu diaorg 'Mantai'.. tumbang sekor dua lembu/kebau unt dijual.. mcm tu jugak la bila nak raya nanti..

Meriah mmg meriah laa... tapi sambut puasa thn nie xdapat nak rai kan kat kg.. huhuhu..


nie laa yang di kata kan hari 'mantai' bg org n.9


Persiapan puasa, mcm biasa laa... siap2 kan diri untuk bersahur dan berbuka secara ala kadar... amin.. semoga dipermudahkan..

Persiapan raye, ...... satu pun xprepare lagi... sbb raya thn nie beraya berdua jer ngan anak. Hubby terpaksa keje.. nak wat camne.. Tapi baju raya hubby tetap ade.. cuma mmg xfikir nak warna apa thn nie.. ;)

So, biar laa dulu ekk.. kite sambut puasa dulu n tambahkan amalan.. insyaallah



To all my parents and sibling, frens, blogger fren, facebook's fren, n specially to my hubby, saye minta maaf segala salah dan silap selama nie. Semoga kita semua tenang menyambut kedatangan Ramadan pada tahun nie... Insyaallah.

Selamat Berpuasa!!!

Lepas nie pastinyer entry2 yang menggiurkan dari resepi2 berbuka puasa...hehehehe..





1 comment:

  1. Selamat berpuasa Lyn,,.... Dapat Kurma tak? he...he...

    ReplyDelete

Popular Posts

thanks

javascript:void(0)

Blogroll