Sunday, December 26, 2010

Mood:Berpantang & Menu sepanjang berpantang

Hai...lama xberblogging coz cibuk berfb jew..
Ari nie dah 10 hari berpantang..alhamdulillah segalanya berjalan lancar
berurut pun dah selesai..cuma uwan tu kata ari tu nak tambah urut 1 hari lagi coz hari ke3 tu dia ader kecemasan
so rasa cam terkejar2 masa tu n uwan tu nak balas balik berurut unt lastdaynyer..
Tapi rase cam dah naik jer upah urut tu dr 2 tawun lepas..tp xperlaa asalkan badan sedap dan sihat.

Macam biasa, time berpantang mak akan sediakan air mandian.. Air panas ngan daun2..bau segar..apa lagi bila dah mandi tu..bertambah laa segarnyer. Pas mandi cam biasa laa letak krim herba halia bagi panazzz kat bhgn pewott n blkg bdn.

Hari ke-6 pantang baru setat berurut ngan uwan..uwan tu dok ayer hitam, jempol..so ayah kena jemput uwan tu coz uwan tu xder driver nak kehulu-kehilir.. :)

MENU BERPANTANG HINGGA KE HARI NIE..

Antara Breakfast : 
Nasi lemak panas + Sambal Bawang + Ikan Bilis ngan lada hitam
Roti ngan hotz chocolate
Bihun Goreng Lada Hitam
..tapi selalunyer menu roti jer yg senang n selalu makan..

Antara Makanan Tghri :
Ikan Bilis + Halia + Lada hitam - (sumer direndang/goreng) makan ngan nasi panas....fuhhh sedapp
Rendang Hati Ayam + Kacang Panjang (cili api tukar ke Lada hitam)..mantopp jugakk mak masak
Sup Ayam Lada Hitam
Goreng kacang panjang + Lada hitam.
Ayam panggang madu (ayam diperap ngan Halia+kunyit hidup+lada hitam+madu)
Ikan Selar Goreng + Sup Ayam
Ikan Tenggiri Goreng + Halia + Lada Hitam
..biasanyer kalau xtau apa nak mkn..wat goreng ikanbilis+halia+lada hitam je..makan ngan nasi panas...

Minuman : Air Panaszz...sedap jugak..

erm..tu laa menu nyer wat masa nie..hehehe..makan malam biasa sama jer n lebih kurang cam makan tghari gak..

tapi camner nak diet nie..asal makan jer licin..asal makan jer licin..

huhuhuhu...diet...kena diet...


No comments:

Post a Comment

Popular Posts

thanks

javascript:void(0)

Blogroll